Pokaż listę

Kupić więcej za mniej?

Włodzimierz Wielogórski

Chcesz kupić mieszkanie i poszukujesz okazji? A może szukasz mieszkania, które chcesz kupić na dobrych warunkach, ale wiesz jak trudne są negocjacje z deweloperami? Zgodnie z zasadą, że w grupie siła - z nami uzyskasz najlepsze warunki na rynku. Jak to działa? Już tłumaczę.

Kilka lat temu w Polsce zapanował wielki boom na portale typu Grupon, Gruper czy CityDeal, oferujące wyjątkowo niskie ceny towarów i usług. Pojawiały się bony z bardzo dużymi obniżkami na prawie na wszystko: od makijażu przez bilety do teatru, noclegi hotelowe, diety-cud, po sprzęt AGD. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, że poza wspomnianymi portalami istniały też strony oferujące grupowe zakupy… mieszkań!

Strony te tworzyły osoby szukające możliwości kupna mieszkania dla siebie w dobrej cenie. Wedle zasady, że w hurcie taniej i jeśli znajdę jeszcze kilku chętnych na wybraną przeze mnie inwestycję to mogę wynegocjować dobry rabat na swoje mieszkanie i przy okazji zarobię na tych innych mieszkaniach. Strony te miały krótki żywot, bo osoby po zakupie mieszkania zawieszały zazwyczaj działalność, z racji, że nie zajmowały się pracą w nieruchomościach profesjonalnie. Obok istniały również tzw. agregaty promocji, czyli portale informujące o aktualnych promocjach deweloperów. Ich działalność częściowo przypominała wspomniane wcześniej zakupy grupowe, z tą różnicą, że głównie reklamowały promocje dostępne dla każdego zainteresowanego. Jednakże rozwój współpracy deweloperów z agencjami nieruchomości uczynił takie strony bezużytecznymi

Parę miesięcy temu wraz z kilkoma znajomymi pośrednikami (każdy z dużym doświadczeniem w branży) postanowiliśmy sprawdzić jak (i czy) takie zakupy grupowe rzeczywiście mają sens. Zasada była prosta: pójść do dewelopera, o którym było wiadomo, że ma ruszać z budową nowej inwestycji i wyłożyć karty na stół: dacie nam specjalne warunki, dostępne tylko dla nas, a my przyprowadzimy grupę klientów, która na tych warunkach kupi mieszkania w tej inwestycji. Klient ma lepsza cenę, deweloper więcej klientów, a my prowizję - każdy zyskuje!

Po negocjacjach obdzwoniliśmy swoje bazy klientów.

Efekt? Zaskoczył nas samych. 50 mieszkań sprzedanych w tej inwestycji w 2 tygodnie! Otóż okazało się, że warunki uzyskane przez nas a niedostępne szerokiemu gronu odbiorców i ceny lepsze niż dla klientów biura sprzedaży dewelopera były tak atrakcyjne, że skusiły czekających na okazję klientów.

Po tym sukcesie poszedłem dalej: zacząłem tworzyć grupę, swoisty klub osób szukających okazyjnego zakupu mieszkań.

Po co deweloperowi taka grupa - można by zapytać? To bardzo proste: większość deweloperów do prowadzenia inwestycji używa kredytów inwestycyjnych. Aby taki kredyt uruchomić deweloper musi wykazać się odpowiednią sprzedażą, z reguły wynoszącą 20-30% inwestycji. Czyli zakładając dla ułatwienia, że chodzi o liczbę mieszkań, a nie ich metraż, przy inwestycji posiadającej 100 mieszkań deweloper musi sprzedać 20-30 sztuk. Im szybciej je sprzeda, tym szybciej uruchomi kredyt, a tym samym szybciej może rozpocząć budowę, lub ją przyspieszyć, jeśli część budowy realizowana jest ze środków własnych dewelopera. Więc 20-osobowa grupa klientów to dla takiego dewelopera łakomy kąsek.

W przeciwieństwie do testu sprzed paru miesięcy, gdzie najpierw były negocjowane warunki, a potem szukaliśmy chętnych, ideą klubu jest negocjacja warunków z deweloperem kiedy już wiemy, jaka liczba osób byłaby zniżkowym zakupem zainteresowana. Dopiero po otrzymaniu odpowiednich warunków członkowie klubu indywidualnie decydują o zakupie. Do klubu może przystąpić każda osoba zainteresowana tematem, a samo przystąpienie następuje poprzez wypełnienie krótkiego, prostego formularza. Co ważne, zarówno przystąpienie do klubu jak i uczestnictwo w nim są całkowicie bezpłatne i niezobowiązujące.

Chcesz przystąpić do klubu? PRZEJDŹ DO FORMULARZA

Więcej dodatkowych informacji znajdziesz TUTAJ

Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń: 501 016 159 lub 22 121 71 71


Kim jest Włodzimierz Wielogórski?

Człowiekiem, który od 12 lat zajmuje się nieruchomościami i dla którego nieruchomości stały się pasją. Zaczynał od stanowiska handlowca w biurze sprzedaży średniej wielkości dewelopera i od tego czasu przeszedł długą drogę. Z handlowca awansował na kierownika biura sprzedaży, po czym w kolejnej firmie deweloperskiej (tym razem międzynarodowej) obsługiwał klientów poszukujących nieruchomości premium. Następny krok kariery to hiszpański fundusz inwestycyjny, w którym jako menedżer sprzedaży odpowiadał za portfolio kilkuset mieszkań, uczestnicząc zarówno w ich zakupie jak i sprzedaży. Zwieńczeniem poznania rynku z każdej strony było podjęcie współpracy z największymi pośrednikami w Polsce (Home Broker i Metrohouse), w pierwszej firmie jako menedżer rynku pierwotnego, a następnie w drugiej jako dyrektor działu rynku pierwotnego. Aktywnie udzielający się w mediach, zarówno branżowych jak i ogólnopolskich (prasa, telewizja). Aktualnie jest niezależnym doradcą rynku nieruchomości, prowadzi własną agencję Habitar, w której wprowadza innowacyjne rozwiązania.

Włodzimierz Wielogórski
Pokaż listę
Facebook